19 Juli

Ska ju självklart ge lite filmtips ;)
 
 
THE AMAZING SPIDER-MAN (2012)
 
Förra söndagen for jag, Josefine och Staffan och såg på The Amazing Spider-Man på bio. Den var verkligen riktigt AMAZING! :D Tycker ju om dom "gamla" filmerna, men tror faktiskt jag tyckte ännu mer om denna :D Den var rolig och föll helt i min smak, plus att Andrew Garfield som spelar Spider-Man var riktigt snygg och rolig ;)
 
 
Peter Parker hittar en ledtråd som kan hjälpa honom att förstå varför hans föräldrar försvann när han var ung. Hans väg sätter honom på kollisionskurs med Dr Curt Connors, sin fars tidigare partner.
 
 
TRANSAMERICA (2005)
 
Såg lite ur denna film för några år sedan då den gick på TV. Började då inte se den från början utan såg bara lite mitt i och tyckte väl inte att den var så speciell. Men himlarns vad bra den var! :D Felicity Huffman Var superbra! Och jag är ett stort fan av Kevin Zegers (han är en väldigt bra skådis och så jäkla snygg!) och han var också väldigt bra :) Rekommenderas!
 
Kevin Zegers & Felicity Huffman
 
Den transexuelle Bree skall just göra en könsbytesoperation när hon får veta att hon har en son. Hennes terapeut vägrar godkänna operationen om Bree inte kontaktar sonen. De två gör en bilresa genom USA och kommer långsamt varandra allt närmare.
 
 
FROZEN (2010)
 
En till film med Kevin Zegers :) Har hört att många inte tycker om denna film. Men själv så var jag skraj nästan under hela filmen! Kan säga att det var längesen det hände. Nu för tiden så blir man typ aldrig rädd för så kallade "hemska filmer". Denna film hade mer reality eller vad man nu ska säga. Det finns så många filmer där det springer runt massa overkliga monster som ska skrämmas, men själv så sitter man och halvsover. Handlingen i den här filmen är faktiskt nånting som skulle kunna hända på riktigt. Jag tyckte den var riktigt jäkla obehaglig! Rekommenderas!
 
Emma Bell, Kevin Zegers & Shawn Ashmore
 
En kylig vinterkväll, tre skidåkare i en stollift blir förvirrade när deras resa till toppen plötsligt avstannat. Den isande vinden förvärras när strålkastarna släcks och lämnar dem strandsatta i mörkret. När de väntar på hjälp, inträffar den verkliga mardrömmen för dem. Skidorten har just stängts för helgen och lämnat gruppen strandsatta högt över bergssluttningarna i en mötande snöstorm. Med olycksbådande ylanden som ekar genom den omgivande skogen, kommer de att behöva ta några tuffa beslut för att överleva.
 
 
xoxo
-F
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0