3 Maj

Idag har jag suttit och läst lite ur engelska boken som vi ska ha läst klart om några veckor. Blir lite orolig då jag tänker på svenskan, vi ska ha läst en bok där oxå, men jag har inte lånat någon bok ännu. På torsdag har vi idrotts prov och läraren har skickat det som man ska träna på till oss på fc. Jag får mig inte in på fc så jag måste försöka fixa det på nått annat sätt. Ska fråga Sara om hon kan hjälpa mig med det imorrn. Hon skulle egentligen skicka det till mig på msn, men då när man ska kolla på det så kommer det bara fram en massa siffror, så det gick inget vidare...

Igår körde jag, Sara, Josef och Emelie moppe till Ica Kvantum och köpte bl.a. glass. Senare på kvällen kom dom till oss, och vi såg på Robinson, och efter det på Dreamgirls, den var ganska bra, men jag hade faktiskt förväntat mig att den skulle vara bättre, men den var helt klart sevärd. När filmen hade slutat så körde dom hem. Då såg jag början på Spanarna, men jag blev så trött så jag gick och sov. Om det hade varit så att jag inte hade sett filmen förut så hade jag säkert tvingat mig själv att se klart den. Det är en väldigt bra och rolig film med Richard Dreyfuss och Emilio Estevez.




Dreamgirls

Amerikanskt drama från 2006. Effie, Deena och Lorell är tre unga svarta kvinnor som ställer upp i en amatörtävling med sin grupp Dreamettes. De vinner inte tävlingen men blir kontaktade av den hänsynslöse managern Curtis Taylor som erbjuder dem jobb som bakgrundsångerskor till den kända James Early. De tar jobbet och upptäcker snart att Curtis tagit över deras liv. Curtis döper om gruppen till The Dreams och ändrar gruppens inbördes roller så att den vackra Deena får stå i centrum. Dessutom ändrar han gruppens musikaliska inriktning. Gruppen gör succé men på bekostnad av de tre kvinnornas vänskap och med tiden inser de alla att framgång och berömmelse inte är allt i livet.


 


Richard Dreyfuss och Emilio Estevez

  Två polismän, Chris och Bill, får uppdraget att bevaka en ung kvinnas lägenhet. Kvinnan, Maria, är föredetta flickvän till en brottsling som är på rymmen och polisen tror att han kommer att dyka upp i hennes lägenhet förr eller senare. Det trista rutinuppdraget blir inte så trist för Chris, för han förälskar sig i kvinnan - och hon i honom. Bill hjälper motvilligt Chris att hemlighålla förhållandet för deras chefer. Och Marias kriminella ex-pojkvän tycker inte heller att romansen är någon bra idé...



Ikväll har jag tänkt att se Never Been Kissed, med Drew Barrymore. Den filmen är väldigt bra ! =) Den går på 3an kl.21.00.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0